Japon elektronik devi, Microsoft’a yetişmek amacıyla canlı oyunlara odaklanmayı hedefliyor. Sony Group, oyun bölümündeki araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) harcamalarını artırarak çok oyunculu oyunlarda teknolojiyi iyileştirmeyi ve gerçek dünya ile dijital dünya arasında köprü kuran “genişletilmiş gerçeklik” (XR) işini geliştirmeyi amaçlıyor. Bu çalışmalar için şirket yüklü miktarda para ayırıyor.
Sony’nin toplam Ar-Ge bütçesinin yaklaşık %40’ı oyun geliştirmeye ayrılıyor. Şu anki mali yılda Sony, şirket genelinde Ar-Ge için 760 milyar yen harcamayı planlamaktadır.
Sony, genişletilmiş gerçeklik teknolojisine odaklanarak Ar-Ge çalışmalarını hızlandırmayı hedefliyor. Oyun, şirketin önemli bir iş alanıdır ve donanımdan abonelik tabanlı bir modele geçmek, Sony’i Ar-Ge çalışmalarına daha fazla odaklanmaya teşvik etmektedir. Şirket uzun bir süre boyunca PlayStation oyun konsollarının satışlarına güvenmiş olsa da, şimdi çevrimiçi oyunların ve bireysel ücretli eklentilerin geliştirilmesine odaklanmayı planlanıyor.
Birçok Alana Bütçe Ayıracaklar!
Sony, ayrıca sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve karma gerçeklik (MR) teknolojilerinin bir kombinasyonu olan genişletilmiş gerçeklik (XR) alanına da odaklanıyor. XR teknolojisi, beş insan duyusunun tümünü kullanarak etkileyici bir oyun deneyimi sunmayı hedefliyor. Sony, genişletilmiş gerçekliğin gelişimini hızlandırmak için son iki yılda dokuz denizaşırı oyun stüdyosunu satın almış veya yatırım yapmıştır. Bu stüdyoların kaynaklarını birleştirerek Sony, genişletilmiş gerçeklik konusundaki ilerlemeyi desteklemeyi planlıyor. Sony, oyun bölümündeki Ar-Ge çalışmalarına 2 milyar dolarlık bütçe ayırarak genişletilmiş gerçeklik (XR) alanında büyük adımlar atmaya hazırlanıyor. Şirket, XR teknolojisi üzerindeki odaklanmasını artırarak oyun deneyimini daha sürükleyici hale getirmeyi ve gerçek dünya ile dijital dünya arasında köprüler kurmayı hedefliyor.
Bu karar, Sony’nin Microsoft gibi rakipleriyle rekabet edebilmek ve oyunculara yeni ve inovatif deneyimler sunabilmek için canlı oyunlara odaklanmasının bir parçasıdır. Sony Group, oyun bölümündeki Ar-Ge harcamalarını artırarak teknolojiyi iyileştirmeyi ve XR oyunlarını geliştirmeyi planlıyor. Sony’nin Ar-Ge harcamalarının yaklaşık %40’ını oyun geliştirmeye ayırması, şirketin oyun sektöründe liderliğini korumak ve rekabet gücünü artırmak için önemli bir adımdır. Bu bütçe artışı, geçmiş yıllara kıyasla oyun bölümündeki Ar-Ge harcamalarının önemli ölçüde arttığını gösteriyor.